RKatafrakta RKatafrakta
647
BLOG

To coś czy ten ktoś?

RKatafrakta RKatafrakta Społeczeństwo Obserwuj notkę 9

 

Wszyscy wiemy co zaszło niedawno w studio Polsatu między byłym posłem Arturem Zawiszą i  transeksualistą  zwącym siebie Rafalalą, i dlaczego pojawili się w studiu. Dlatego nie będę tu drugi raz wszystkiego opisywać i przejdę do sedna. A fakt jest taki, że każdemu oprócz jakichś największych zbrodniarzy przysługują tak prawa człowieka jak i elementarne poszanowanie godności ludzkiej. Możemy się nie zgadzać z tym jak ktoś się ubiera, z tym jak ktoś się ze sobą obnosi, ale to nie znaczy, żebyśmy nazywali per ,,to coś", ,,tym czymś", co jest odpowiednie do nazywania zwierząt i przedmiotów; w stosunku do ludzi określa się ,,to ktoś", ,,tym kimś" (bez względu jaką ktoś ma płeć) i zaskakuje mnie, że w ogóle takie rzeczy trzeba tłumaczyć.

Mnie na przykład jest nie po drodze ze środowiskiem LGBT, ale to nie znaczy, że od razu mam kogoś obrażać takimi tekstami. Tym bardziej nie znajduję zrozumienia takiego zachowania w studiu telewizyjnym, gdzie chyba podstawowa kultura powinna obowiązywać ze wzgląd na widzów. Ruch Narodowy takimi swoimi tekstami sam udowadnia opinie o sobie, jako partii zamkniętej, zamykającej się na dialog, oraz nietolerancyjnej. I dlatego, pomimo, że mogłoby by być mi z nim bardziej po drodze, nie zamierzam się do niego przyłączać i swoją osobą autoryzować takich głupich, niepotrzebnych wypowiedzi.  

Przedwczoraj ktoś określił kogoś mianem tego czegoś, mimo, że ta osoba żadnej zezwierzęconej zbrodni nie potępiła. Jutro ktoś może nazwać tym czymś 10-miesięczne dziecko i domagać się ,,poporodowej aborcji tego czegoś do 1 roku życia". Zarówno w jednym jak i drugim przypadku nie ma mojej zgody na tego typu bezczelne określenia i nie zdziwiła mnie żywiołowa reakcja w studiu.

 

RKatafrakta
O mnie RKatafrakta

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo